دسته‌بندی نشده

دکوراسیون اتاق خواب لاکچری

شاید موضوع تعیین و تغییر دکوراسیون اتاق خواب در نگاه اول، امری ساده به نظر برسد اما با توجه به مدل ها و طرح های متنوعی که امروزه به منظور ساخت فضایی آرامش بخش در اتاق خواب، ایجاد می شوند، این موضوع می تواند دشوار باشد. در واقع چیدمان اتاق خواب به نوعی نشان دهنده شخصیت، سبک زندگی، روحیه و سلیقه شما خواهد بود.

از طرفی طراحی یک اتاق که حس و حال خوب و مثبتی را به شما منتقل کند نیازمند دانش، تجربه، دقت و همچنین آگاهی در مورد اصول دکوراسیون داخلی می باشد. در ادامه عوامل تأثیر گذار در ایجاد یک اتاق خواب لاکچری را مورد بررسی قرار می دهیم که با مطالعه آن می توانید با دانش بیشتری به انتخاب طرح و مدل مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب لاکچری خود بپردازید.

دکوراسیون اتاق خواب لاکچری بر اساس رنگ

قبل از انتخاب وسایل و عناصر اتاق خواب خود باید مشخص کنید که رنگ اصلی و مکملی که می خواهید در اتاق استفاده کنید، کدام رنگ ها هستند. این موضوع کاملا سلیقه ای می باشد. اما معمولا از رنگ های خنثی مثل سفید، مشکی، طوسی و … استفاده می شود. علاوه بر موضوع ذکر شده، از رنگ های نارنجی و قرمز در اتاق خواب های لاکچری کمتر استفاده می شود. زیرا این رنگ ها می توانند حس آرامش اتاق خواب را از بین ببرند. اگر اتاق شما کوچک است، می توانید از رنگ های روشن بهره بگیرید تا فضای اتاق را بزرگتر نشان دهید.

نورپردازی مناسب اتاق خواب

نورپردازی یکی عواملی است که در دکوراسیون اتاق خواب لاکچری دارای اهمیت می باشد. برای مثال نورپردازی های ملایم و گرم معمولا در اتاق خواب های لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این موضوع از چندین منبع نوری در این فضا بهره گرفته می شود. می توانید برای ترکیب طراحی قدیمی و جدید، از چراغ رومیزی استفاده کنید و آن را روی میز کنار تخت قرار دهید.

انتخاب پرده اتاق خواب

معمولا برای انتخاب پرده اتاق خواب لاکچری از پرده های ساده اما شیک استفاده می شود که این موضوع بر خلاف باور بسیاری از افراد می باشد. برای مثال از مدل های پانچی یا حریر می توانید بهره بگیرید تا ظاهری خاص و جلوه ای جذاب به اتاق مورد نظر خود دهید. از طرفی استفاده از پرده حریر جدید باعث می شود بتوانید از نور روز استفاده کنید که خود این موضوع نیز بر زیبایی و به اصطلاح دلباز شدن اتاق شما کمک خواهد کرد. همینطور می توانید برای اتاق مستر از پرده طرح پانچی بهره بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب لاکچری با وسایل موجود در آن

یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند در لاکچری نشان دادن اتاق شما مؤثر باشد، طریقه چیدمان وسایل موجود در اتاق خواب مانند روتختی یک نفره و روتختی دونفره است. به گونه ای که اگر اتاق شما کوچک است، بهتر است وسایل کمتری برای دکوراسیون، در اتاق قرار دهید تا فضا کوچک تر به نظر نرسد.

همچنین بهتر است اسباب و وسایل موجود در اتاق را به شکلی در کنار یکدیگر قرار دهید تا رفت و آمد یا حرکت در اتاق به راحتی انجام گیرد. اگر تخت خواب خود را در مقابل درب ورودی قرار دهید، در هنگام باز شدن یا باز بودن درب، تخت خواب قابل رویت است، از همین جهت برای حفظ حریم شخصی، بهتر است تخت خود را روبروی درب اتاق قرار ندهید.

بهره گیری از وسایل مدرن برای دکوراسیون اتاق

بکارگیری وسایل دکوراتیو در اتاق نیز از عواملی است که می توانید با توجه به آن اتاق مورد نظر خود را لاکچری نشان دهید. برای مثال می توانید از تابلو های هنری که جلوه زیبایی به اتاق می دهند استفاده کنید. از دیگر مواردی که باعث ایجاد اتاق لاکچری می شود، به کار بردن مجسمه در فضای اتاق مد نظر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *